Nieuws

Actief Zorg gestart met inzet virtuele thuiszorg

Bent u op zoek naar digitale hulpmiddelen die uw leven nog gemakkelijker en veiliger maken? Deze producten bieden hulp op de momenten dat er even geen verpleegkundige in de buurt is.

Met virtuele thuiszorg van Mobile Care kan iedereen langer zelfstandig, veilig en gezond thuis blijven wonen. Virtuele thuiszorg ondersteunt zorgvrager, zorgverlener en mantelzorger bij de dagelijkse zorg.

Welke producten zitten er in een pakket? 

De pakketten zijn zelf samen te stellen. Samen met de wijkverpleegkundige is het mogelijk om een keuze te maken uit de beschikbare producten. Belangrijk is om te bekijken wat het beste past bij de levenssituatie van de klant. Onderstaande producten zijn een greep uit het assortiment:

  • Slimme horloges. Deze kunnen bijvoorbeeld worden ingezet bij valgevaar, rusteloosheid of mogelijk verdwalen. Sommige horloges beschikken zelfs over een SOS-knop.
  • Zorgrobot, medicijndispenser of memobord zouden kunnen helpen bij het onthouden van dagelijkse activiteiten of afspraken.
  • Digitale weegschaal, digitale bloeddrukmeter of een glucose meter, u kunt in dit geval zelf de waardes meten. Daarnaast worden de gemeten waardes meteen doorgestuurd naar het systeem en worden ze digitaal bijgehouden zodat afwijkingen meteen zichtbaar worden.

Er zijn nóg een aantal producten beschikbaar. Vind meer informatie over deze producten op de website van MobileCare.

Kan ik de producten testen?

Van te voren is vaak niet duidelijk of de producten bij u passen. De mogelijkheid is er om de producten te testen en te bepalen of deze producten een toevoeging zijn. Als dit niet het geval is kan de wijkverpleegkundige de producten terugsturen of omruilen.

Waarom is virtuele thuiszorg handig?

Virtuele thuiszorg helpt zorgvrager, zorgverlener en mantelzorger bij de dagelijkse zorg. De digitale producten kunnen helpen op momenten dat de thuiszorg niet aanwezig is. Zo houden ze bloed- ijzer- en andere belangrijke waarden nauwlettend in de gaten. 

Wie monitort de producten en de klant?

Vanuit Mobile Care is er een team verpleegkundige aanwezig, zij monitoren en houden nauwlettend in de gaten of er afwijkingen zijn in uw patroon. Met een horloge is bijvoorbeeld te zien of u niet aan het dwalen bent en in geval van een sociaal isolement of eenzaamheid staat er een digicoach voor u klaar. U kunt in dit geval zelf de digicoach inschakelen, hij/zij is te bereiken via de google home installatie en zou u op verschillende manieren kunnen ondersteunen onder het genot van een digitaal kopje koffie.

Hoe en waar kan ik het pakket samenstellen?

De wijkverpleegkundige bepaalt tijdens het indiceermoment samen met u welke producten het zelfstandig thuis wonen nog comfortabeler en veiliger maken.

Worden de producten vergoed?

De producten worden vergoed vanuit de reguliere financiering die u heeft. Vaak zal dit in abonnementsvorm zijn.

Wat betekent deelname voor de klant?

Onze reguliere zorg wordt aangevuld (niet vervangen) door virtuele thuiszorg aangeboden door het bedrijf MobileCare. Actief Zorg blijft het aanspreekpunt voor de dagelijkse zorg. MobileCare is het aanspreekpunt bij (technische) problemen met de apparatuur. Gebruik van de apparaten wordt volledig vergoed door de zorgverzekeraar en kost u niets.

Voor het hele overzicht aan producten, kijk dan op de webiste van Mobile care. Wil je meer informatie over de producten kijk dan op de website Nettie

 

GSM + GPS horloge

Leef cirkels, SOS en Bel functie

2020.10.01-Watchi_05.jpg

BBrain dementie klok

Dagstructuur, video bellen en reminders

Bbrain klok.jpg

Medicatie doos

Met herinneringen App notificaties - therapie trouw ook buiten

memo-pillenbox.jpg